Fructele si legumele de sezon se fac remarcate nu doar prin aroma inconfundabila, ci si prin beneficiile pe care le-au oferit inca din cele mai vechi timpuri asupra strabunicilor si bunicilor nostri.

Odinioara ei nu beneficiau de acces la alimentele exotice pe care astazi le putem regasi in diferite magazine sau online, asa ca se puteau raporta doar la disponibilitati sau la ceea ce se regasea in linii mari, pe terenurile proprii.

Astazi avem acces la vaste legume si fructe, mai mult sau mai putin de sezon, asa ca alegem sa ne bucuram de ele din plin. Totusi, specialistii ne atrag atentia si ne recomanda sa consumam cu precadere legumele si fructele de sezon care ofera un plus extra celorlalte si care pot proveni inclusiv din productie autohtona.

Ce beneficii iti aduc fructele si legumele de sezon

Prin tranzitiile sale, corpul ajunge sa piarda din vitamine si mineralele necesare unei bune functionari ale organismului uman. Astfel, in sezonul cald, foarte multe din aceste substante nutritive se pierd din organism si este necesar sa suplimentam aportul lor nu doar pentru a completa deficitul necesar, ci si pentru a oferi un plus de vitalitate si energie, respectiv rezistenta necesara la conditiile din mediul care ne inconjoara.

Fructele si legumele de sezon ofera toate aceste beneficii, cu precadere atunci cand acestea sunt crescute lent, in mediul lor natural, nefortat. Astfel, ele vor fi mult mai gustoase decat celelalte fructe si legume de import si vor oferi corpului o cantitate mult mai generoasa de vitamine si minerale care se vor consuma partial prin activitatile fizice derulate zi de zi si ne vor ajuta sa ne mentinem sanatatea si imunitatea.

La ce fructe si legume sa apelezi in vara asta pentru cat mai multe beneficii?

Cum vremea buna este pe val, nu lipsesc sa apara legume, verdeturi si fructe care ne vor incanta papilele gustative si care aduc beneficiile mentionate anterior.

La categoria fructelor se regasesc ciresele si capsunele, urmate de pepeni (in luna iulie-august, cu aproximatie). Nu lipsesc si gutuile, caisele, piesele etc.

Pentru un aport cat mai ridicat de vitamine se recomanda ca acestea sa fie consumate in stare cruda, dar pe termen lung ele isi pot pastra o parte din proprietati si/sau din savoare, transformandu-le in compoturi, dulceturi etc.

La categoria legumelor, preferatele sezonului cald sunt ridichiile, salata verde, ceapa, rosiile, cartofii etc.

Exista o varietate foarte larga in ceea ce priveste modul acestora de gatire, fie in salate, fie preparate mai mult sau mai putin complexe, la tigaie sau cuptor, care nu vor ezita sa incante papilele gustative la mesele principale.

De altfel, legumele si fructele pot fi consumate cu succes inclusiv de catre persoanele care doresc sa abordeze un stil de viata sanatos si/sau vegetarian, transformandu-se intr-un adevarat deliciu pentru toate gusturile.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *